Vážení klienti,
Vážení klienti,

v návaznosti na vládní usnesení přijala RBP, zdravotní pojišťovna několik opatření, mezi která patří úprava otevírací doby jednotlivých poboček. Pobočky s aktuální otevírací dobou pro veřejnost v pondělí a středu od 09.00 – 11.00 a 13.00 – 16.00 hodin se doplňují o další pobočky s otevírací dobou v úterý nebo ve čtvrtek od 09.00 - 11.30 a 13.00 – 15.30 hodin.
Před návštěvou vybrané pobočky si prosím ověřte aktuální úřední den a provozní dobu pro veřejnost.

Žádáme všechny klienty, aby maximálně omezili osobní návštěvy a využívali elektronický kontakt!

Žádosti o příspěvky z preventivních a bonusových programů můžete opět zasílat elektronicky pouze prostřednictvím e-mailu na rbp@rbp-zp.cz nebo datovou schránkou na edyadmh (netýká se vyúčtování náhrad cestovních nákladů soukromým vozidlem), a to do 28.02.2021.

Veškerá potvrzení a žádosti můžete zasílat i poštou.


DOZVĚDĚT SE VÍCE
213 RBP - zdravotní pojišťovna
800 213 213 Kontakt Infolinka s online přepisem pro osoby s postižením sluchu
  • CZ
  • EN
  • PL
  • Pojištěnci
  • Plátci
  • Poskytovatelé
  • O nás
  • e-RBP
213 RBP - zdravotní pojišťovna
  • Management a orgány RBP
    • Management RBP
    • Správní rada
    • Dozorčí rada
    • Rozhodčí orgán
    • Výbor pro audit
    • Organizační struktura
  • Volby 2021
  • Legislativa
    • Životní situace
    • Povinný subjekt RBP
    • Provozní podmínky
  • Důležité
    • Úřední deska
    • Veřejné zakázky RBP
    • Výroční zpráva
    • Zdravotně pojistný plán
    • Magazín
    • Naše videa
  • Pro média
    • Tiskové zprávy
    • Logo ke stažení
    • Bezbariérový web RBP
  • Historie
  • Kariéra
  • Přihlásit se
  • Pojištěnci
    • Pojištění u RBP
      • Registrace pojištěnce
        • Online přihláška k RBP
        • Jak se registrovat k RBP
        • Zrušení přeregistrace
      • Práva a povinnosti pojištěnce
      • Průkaz pojištěnce
      • Online služby my213
        • Zásady ochrany soukromí
      • Vyhledání lékaře
      • Vaše dotazy
    • Příspěvky a bonusy
      • Preventivní a bonusový program
        • Děti a mládež do 18 let
        • Ženy od 19 do 59 let
        • Muži od 19 do 59 let
        • Pojištěnci od 60 let
        • Speciální bonusy
        • Dárci krve a kostní dřeně
      • Program 90
        • Bonus Zdraví 90
      • Premium 213
      • VideaRBP
      • Zásady proplácení
      • Formuláře ke stažení
    • Cestovní pojištění
      • Sjednat pojištění online
      • Rozsah pojištění
      • Denní pojištění
      • Roční pojištění
      • Asistenční služba
    • Telemedicína
      • Šance pro srdce
      • Lékař na telefonu
    • Pobyt v zahraničí
      • Pobyt v EU
      • Pobyty mimo EU
      • Průvodce péčí v EU
      • Formuláře ke stažení
      • Vaše dotazy
    • Zdravotní služby
      • Hrazené služby
      • Nehrazené služby
      • Poplatky a doplatky
      • Zdravotní informace
        • Neodkladná péče
        • Péče v zahraničí
        • Preventivní prohlídky
        • Závodní prevence
        • Lázeňská péče
        • Léčebná rehabilitace
        • Léčebny a ozdravovny
      • Zdravotní poradna
        • Očkování proti pásovému oparu
        • Stížnosti na péči
        • Přímé platby za péči
        • Očkování
        • Očkování proti HPV
        • Očkování proti TBC
        • Očkování proti klíšťové encefalitidě
      • Zdravotní ombudsman
  • Plátci
    • Zaměstnavatelé
      • Kontroly plátců
      • Vaše dotazy
    • OSVČ
      • Vyměřovací základy
      • Vaše dotazy
    • OBZP
      • Vaše dotazy
    • Čísla účtů
    • Formuláře ke stažení
      • Archív formulářů
    • Vaše dotazy
  • Poskytovatelé
    • Smluvní vztahy
      • Vzory typových smluv
      • Smlouvy s poskytovateli
    • Úhrada zdravotních služeb
      • Příjem dokladů
      • Pro nesmluvní PZS
    • Číselníky a tiskopisy
      • Číselníky SZP ČR
      • Číselníky VZP ČR
      • Tiskopisy
    • Praktické informace
      • Informace pro lůžková zařízení ke kódu OD 00795
      • Informace k očkování proti onemocnění COVID-19
      • Antigenní celoplošné testování antigenními testy
      • Antigenní testování v ordinacích PLD, PLDD
      • Antigenní testování u nesmluvních PZS PSS
      • Informované souhlasy u dialyzovaných pacientů
      • Metodiky a dohody se segmenty
      • Jak elektronicky podepisovat
    • Portál ZP
      • K čemu slouží Portál ZP?
      • Příloha č.2
      • Vstup do aplikace
      • HELPline
  • O nás
    • Management a orgány RBP
      • Management RBP
      • Správní rada
      • Dozorčí rada
      • Rozhodčí orgán
      • Výbor pro audit
      • Organizační struktura
    • Volby 2021
    • Legislativa
      • Životní situace
      • Povinný subjekt RBP
      • Provozní podmínky
    • Důležité
      • Úřední deska
      • Veřejné zakázky RBP
      • Výroční zpráva
      • Zdravotně pojistný plán
      • Magazín
      • Naše videa
    • Pro média
      • Tiskové zprávy
      • Logo ke stažení
      • Bezbariérový web RBP
    • Historie
    • Kariéra
  • e-RBP
  • Přihlásit se do my213
    • CZ
    • EN
    • PL
800 213 213
  • Úvod
  • O nás
  • Legislativa
  • Povinný subjekt RBP

Povinný subjekt RBP

Poskytování informací obecně

V souladu s § 2 zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím v platném znění a ve smyslu pozdějších předpisů, jsou povinnými subjekty, které mají povinnost dle tohoto zákona poskytovat informace vztahující se k jejich působnosti, státní orgány, orgány územní samosprávy a ty subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy, a to pouze v rozsahu jejich rozhodovací pravomoci.

RBP, zdravotní pojišťovna rozhoduje pouze v oblasti, kde rozhoduje jako orgán veřejné správy, tj. podle § 53 zák. č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění v platném znění. Z uvedeného vyplývá, že povinnost poskytovat informace se RBP týká pouze v omezeném rozsahu.

Struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle zákona č. 106/1999 Sb. a Přílohy č. 1 vyhlášky č. 442/2006 Sb. a postup při jejich vyřizování

Přehled nejdůležitějších předpisů:

Při poskytování informací je postup RBP vázán těmito právními předpisy:

  • zák. č. 280/1992 Sb., o resortních, oborových, podnikových a dalších zdravotních pojišťovnách v platném znění,
  • zák. č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění v platném znění,
  • zák. č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění v platném znění,
  • zák. č. 500/2004 Sb., o správním řízení,
  • zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
  • zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů.

RBP je povinna poskytnout informace ve věcech týkajících se jejího rozhodování o:

  • přirážkách k pojistnému,
  • pokutách,
  • pravděpodobné výši pojistného,
  • sporných případech placení pojistného, penále, vrácení přeplatku na pojistném a snížení záloh na pojistné.

Shora vyjmenovaný okruh informací může RBP poskytnout s ohledem na ochranu osobních údajů pouze žadateli, jehož se tyto informace týkají na základě ověření totožnosti, případně pokud se týkají jeho rodinného příslušníka, jedná-li jako jeho zákonný zástupce nebo na základě ověřené plné moci. Další poskytnuté informace mohou být obecného rázu, které neobsahují osobní a jiné chráněné údaje. 

Při poskytování informací podle zák. č. 106/1999 Sb. neposkytuje RBP informace:

  • podle § 8 o osobnosti a soukromí fyzických osob,
  • podle § 9 informace označené za obchodní tajemství,
  • podle § 10 informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získaných na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení,
  • dále podle § 11 lze omezit poskytnutí informace, které se vztahují výlučně k vnitřním a personálním předpisům RBP,
  • jestliže by byla porušena ochrana duševního vlastnictví,
  • o probíhajícím trestním řízení,
  • RBP dále nesdělí údaje, které jsou chráněny zákonem uloženou povinností zachovávat mlčenlivost.
1. NázevRBP, zdravotní pojišťovna
2. Důvod a způsob
    založení
RBP,zdravotní pojišťovna je samostatným právním subjektem vzniklým dle vůle zakladatelů způsobem uvedeným v zákoně č.280/1992 Sb.
Podrobnosti o vzniku pojišťovny a předmětu její činnosti naleznete na stránkách Obchodního rejstříku.
3. Organizační strukturaDetail
4. Kontaktní spojeníDetail
4.1. Kontaktní poštovní
       adresa
RBP, zdravotní pojišťovna,
Michálkovická 967/108,
Slezská Ostrava, 710 00 Ostrava
4.2. Fakturační adresaRBP, zdravotní pojišťovna,
Michálkovická 967/108,
Slezská Ostrava, 710 00 Ostrava
4.3. Adresa úřadovny pro
       osobní návštěvu
Detail
4.4. Úřední hodinyDetail
4.5. Telefonní číslaDetail
4.6. Čísla faxuDetail
4.7. Internetová adresawww.rbp213.cz
4.8. Adresa e-podatelnyDetail
4.9. Další elektronické
       adresy
rbp@rbp-zp.cz, sekr-red@rbp-zp.cz
4.10. Adresa datové
         schránky
edyadmh
5. Platby lze poukázatDetail
6. IČ476 73 036
7. DIČCZ47673036
8. Dokumenty 
8.1. Seznamy hlavních dokumentůZákladními dokumenty jsou:
Zdravotně pojistný plán na příslušný kalendářní rok a
Výroční zpráva za uplynulý kalendářní rok.
Zdravotně pojistný plán, který je schválen naleznete zde.
Výroční zprávy RBP jsou uveřejněny zde.
8.2. RozpočetAktuální údaje o rozpočtu obsahuje Zdravotně pojistný plán.  Obdobné údaje jsou obsaženy ve výročních zprávách RBP, které jsou k dispozici na internetových stránkách zdravotní pojišťovny.
9. Žádosti o informacepostup viz. níže
10. Příjem žádostí a dalších podáníŽádosti, stížnosti, návrhy, podněty či jiná dožádání lze podat na všech kontaktních místech RBP. (viz bod 4.)
11. Opravné prostředkyV případech řízení o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb. jsou opravným prostředkem odvolání dle § 15 nebo § 16 tohoto zákona.
V případech správních nebo jiných řízení v souvislosti s plněním povinností zdravotní pojišťovny (řízení o zaplacení dlužného pojistného apod.) viz. řešení jednotlivých životních situací.
12. FormulářeDetail
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situacíNa těchto stránkách je možno nahlédnout do řešení celkem 8 životních situací:
Detail
14. Předpisy 
14.1. Nejdůležitější používané předpisyS předpisy platnými pro oblast veřejného zdravotního pojištění se můžete seznámit na webu RBP pod odkazem Legislativa, kde najdete i aktuální znění nejvýznamnějších z nich.
14.2. Vydané právní předpisyPojišťovna nevydává obecně závazné právní předpisy.
15. Úhrady za poskytování informací 
15.1. Sazebník úhrad za poskytování informacíPojišťovna neuplatňuje náhradu za podávání informací, v případě nutnosti bude řešeno.
Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací
15.2. Usnesení nadřízenéhoNeuvádí se.
16. Licenční smlouvy 
16.1. Vzory licenčních smluvPojišťovna neuplatňuje postupy dle licenčních smluv.
16.2. Výhradní licenceNeuvádí se.
17. Výroční zpráva podle zákona č.106/1999 Sb.Detail

Postup při vyřizování žádostí o informace

Podle § 14 zák. č. 106/1999 Sb. je žádost podána dnem doručení RBP. Sdělení žadatele, že trvá na poskytnutí informace podle § 6 odst. 2, se považuje za nové podání žádosti.
Z podání musí být zřejmé, že je určeno RBP a kdo je činí (v případě podání prostřednictvím telekomunikačního zařízení musí být uvedena rovněž identifikace žadatele, např. elektronická adresa).
Neobsahuje-li žádost údaje dle shora uvedeného, není žádost podáním a je odložena.

RBP žádost posoudí a :Lhůta pro poskytnutí informace činí 15 dní.
V případě nesrozumitelnosti žádosti, neurčitosti nebo v případě příliš obecných formulací, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil.
Jestliže nebude žádost do 30 dnů upřesněna, rozhodne o odmítnutí žádosti.
V případě, že požadovaná informace se nevztahuje k působnosti RBP, bude odložena a tato odůvodněná skutečnost bude žadateli sdělena do tří dnů.
O postupu při poskytování informace se pořídí záznam.

Lhůtu pro poskytnutí informace může ředitel pojišťovny prodloužit ze závažných důvodů o 10 dní.
Závažnými důvody pro prodloužení lhůty jsou:

  • vyhledávání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
  • vyhledávání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
  • konzultace s jiným povinným subjektem, který má vážný zájem na rozhodnutí žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti,
  • prodloužení lhůty i o jeho důvodech musí být žadatel prokazatelně informován, a to před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.

Poskytnuté informace

Předchozí článek ZDE SE DOZVÍTE JAK VYŘIZOVAT URČITÉ AGENDY Životní situace Další článek PROVOZNÍ PODMÍNKY Provozní podmínky

Kontakty

800 213 213

E-mail: rbp@rbp-zp.cz
Kód pojištovny: 213

Kontakty a pobočky

Užitečné

  • Kontakty
  • Kontakt pro média
  • Ředitelství
  • Pobočky

RBP

  • O nás
  • Aktuality
  • Kariéra
  • Novinky e-mailem

Podmínky

  • Ochrana osobních údajů GDPR
  • Prohlášení o přístupnosti
  • Mapa stránky

Vyzkoušejte aplikaci

Vyzkoušejte naši aplikaci v App Store
Vyzkoušejte naši aplikaci v Google Play
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
213 RBP - zdravotní pojišťovna
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Vyzkoušejte naši aplikaci v App Store Vyzkoušejte naši aplikaci v Google Play

Created by people in ARSY line.

PÁTEK 5.2. (9-12 h) na FB a IG RBP

Téma týdne: Nutriční poradenství a jídelníčky na tělo

Přejít Přejít
Bonusy pro každého 20211

Často hledáte

Pobočky Preventivní a bonusový program Čísla účtů Formuláře
Upozornění