Vaše dotazy

Preventivní programy a bonusy

9 výsledků
  • Vše o našem preventivním a bonusovém programu naleznete v sekci Pojištěnci.

  • Podat žádost o příspěvek je možné buď na jedné z našich 38 poboček, nebo elektronicky přes aplikaci my213. Termín pro podání žádosti je od 1. 1. do 15. 12. kalendářního roku s dokladem o zaplacení (účtenkou nebo fakturou) do tří měsíců od vystavení dokladu. V případě očkování je možné žádat do tří měsíců od aplikace vakcíny a v případě různých výjezdů (tábory, školky a školy v přírodě, lyžařské výcviky) je možné žádat do tří měsíců od návratu.

  • Slučování bonusů znamená, že kterýkoliv pojištěnce RBP může převést svůj základní nevyčerpaný limit 1 000 Kč z preventivních programů na jiného pojištěnce RBP, a to na příspěvky, u kterých je toto slučování možné. Jsou to převody:

    • z rodiče na dítě do 18 let (každý rodič může převést až 500 Kč),
    • na očkování dítěte do 18 let a pojištěnce staršího 60 let (sloučit limit může až 9 dalších lidí a dosáhnout tak limitu až 10 000 Kč),
    • na pojištěnce s celiakií (sloučit limit může až 9 dalších lidí a dosáhnout tak limitu až 10 000 Kč),
    • na pojištěnce s nízkobílkovinnou dietou (sloučit limit může až 9 dalších lidí a dosáhnout tak limitu až 10 000 Kč),
    • na pojištěnce s diabetem (sloučit limit mohou 2 dalších lidí a dosáhnout tak limitu až 3 000 Kč),
    • na bonus Moje geny - plánované těhotenství pro ženy do 49 let a jejich partnery (sloučit limit mohou 2 dalších lidí a dosáhnout tak limitu až 7 000 Kč).
  • Jde to jednoduše přes mobil nebo počítač. Přihlásíte se do svého účtu my213 a podáte žádost k proplácení. Pokud nemáte do aplikace přístup, registrujete se zde.

    Mobilní aplikaci my213 si snadno stáhnete z GooglePlay nebo AppStore.

    Pokud nemáte možnost podat žádost přes my213, lze navštívit pobočku nebo poslat žádost a potřebné doklady poštou. Žádosti o příspěvky z balíčku "Uživatelé my213" lze podat pouze přes my213.

    Prostřednictvím zpráv my213 nebo e-mailem žádosti nelze podávat.  

  • Originál dokladu o úhradě nebo vyplněný formulář o absolvování pobytu či kurzu. Při podání žádosti za jinou plnoletou osobu se předkládá formulář 'Žádost o příspěvek podepsaný žádajícím pojištěncem'.

    Některé aktivity vyžadují doložení dalších dokladů:

    • příspěvek na očkování – očkovací průkaz,
    • dárce krve – průkaz dárce krve,
    • těhotné ženy – těhotenský průkaz a dále jiné průkazní doklady potřebné k vyřízení příspěvku.

    Výjimkou je potvrzení diagnózy celiakie, kde se vyžaduje předložit tento podklad pouze u první podané žádosti.

    V případě návštěvy pobočky je podání žádosti podmíněno předložením dokladu totožnosti a v případě zastupování také prokázání oprávněnosti jednat za jinou osobu např. rodný list dítěte, doklad o ustanovení opatrovníka apod. (pokud tak již nebylo učiněno v minulosti).  

  • Obvyklá lhůta ověření a proplacení příspěvků z programu prevence a bonusů je do 30 dnů od podání žádosti. Doba je závislá na počtu podaných žádostí. Žádosti jsou zpracovány v pořadí podle data doručení.

  • Úhrada příspěvků je prováděna bezhotovostně. Platby mohou být zaslány pouze na běžný, spořící nebo podnikatelský účet pojištěnce kteréhokoliv z manželů nebo nezletilých dětí (respektive jejich rodičů). V žádném případě nemohou být zaslány na vkladní knížky, účty ke stavebnímu spoření, penzijnímu pojištění, životnímu pojištění nebo na účty vyžadující specifický symbol.

    Vlastnictví bankovního účtu nemusí pojištěnec dokládat.

    Bankovní spojení k převodu příspěvku může pojištěnec oznámit i písemně na tiskopise 'Žádost o realizaci úhrad bezhotovostním způsobem' při dodržení podmínek uvedených na tiskopise.

  • Uplatnění nároku na příspěvek je časově omezeno a podrobnosti jsou uvedeny na webu RBP v sekci "Zásady proplácení“ nebo u konkrétní nabídky.

    V případě, že pojištěnec ve stanoveném termínu neuplatní příslušné doklady, nárok na příspěvek zaniká.

    Z účetního dokladu musí být identifikovatelný poskytovatel nebo prodejce, tj. název společnosti, IČO, adresa, razítko a podpis (jsou-li údaje čitelně uvedeny v hlavičce dokladu, nemusí obsahovat razítko), uhrazenou částku, účel vystavení dokladu a datum vystavení. Měl by obsahovat identifikační údaje pojištěnce (v případě zastupování i oprávněné osoby), které mohou být dopsány i ručně. Doplnění identifikace žádajícího pojištěnce na dokladu z pokladny je vyžadováno ručně, neakceptujeme doplnění elektronické.

  • Pojištěnci RBP mohou čerpat roční příspěvek z preventivního programu do výše 1 000 Kč dle aktuální nabídky a zásad proplácení platných pro daný rok.

    Aktivity označené jako bonusy lze čerpat nad limit preventivního programu.

    Příspěvky nejsou určeny pro ty, kteří podepsali přihlášku k jiné zdravotní pojišťovně, jsou dlouhodobě v zahraničí a mají přerušené pojištění a pro držitele žlutého dočasného průkazu pojištěnce.

Přeregistrace

3 výsledky
  • Přihlášku je možné podepsat vždy v období 1. 1. - 31. 3. s datem přestupu k 1. 7. a v období 1.7. - 30. 9. s datem přestupu k 1. 1. Změnu zdravotní pojišťovny je možné provést po 12 měsících setrvání u jedné zdravotní pojišťovny.

  • Nemusíte. Informaci o registraci automaticky odešleme vaší bývalé pojišťovně. Registraci provedete na všech kontaktních místech RBP nebo vyplníte online přihlášku.

  • Novorozence registrujeme po celý rok. Dítě je od narození automaticky pojištěno u stejné pojišťovny jako matka, a pokud matka pojištěná v ČR není, pojišťovna se určuje podle otce. Registraci je nutné provést do 8 dnů po vystavení rodného listu.

    Kartičku pojištěnce (EHIC) zasíláme automaticky, rodiče o ni nemusí žádat. Pokud chcete dítěti změnit pojišťovnu, jde to hned v roce narození dítěte v běžných termínech: od 1. 1. do 31. 3. (změna od 1. 7.) nebo od 1. 7. do 30. 9. (změna od 1. 1. následujícího roku).

Obecné

6 výsledků
  • Ano. Vše vyřídíte pohodlně přes naši aplikaci my213, která je ke stažení jako mobilní verze nebo na webu my213.cz. Můžete se s námi spojit i prostřednictvím videohovoru a vyřídit vše, stejně jako na kamenné pobočce, a to přes naši virtuální pobočku RBP. Jakékoliv dotazy nebo dokumenty můžete také zasílat na e-mail: rbp@rbp213.cz.

  • Navštivte jednu z našich 38 poboček. Seznam všech poboček najdete zde.

  • Ano. Pojištěnec má povinnost (u neplnoletých zákonný zástupce) oznámit zdravotní pojišťovně zahájení nebo ukončení studia, jeho přerušení nebo přestup na jinou školu. Dokladem je nejčastěji potvrzení o studiu nebo potvrzení studijního oddělení. Doklad můžete poslat přes e-mail na rbp@rpb213.cz, aplikaci my213 nebo podat osobně na kterékoli z 38 poboček.

  • Podle zákona může mít pojištěnec vždy pouze jeden platný průkaz pojištěnce, proto při vystavení nového průkazu zaniká platnost původního. Elektronickou verzi průkazu najdete v aplikaci my213, kde po registraci a připojení účtu dítěte ji budete mít kdykoliv k dispozici ve svém mobilu.

  • Pojištěnec má zákonem uloženou oznamovací povinnost. Pokud u vás dojde ke změně, která může ovlivnit vaše zdravotní pojištění (např. nástup do zaměstnání, ukončení studia apod.), je potřeba to nahlásit své zdravotní pojišťovně nejpozději do 8 dnů od okamžiku, kdy ke změně došlo. Změnu jména, příjmení, bydliště nebo rodného čísla stačí oznámit do 30 dnů.

  • Lékaře, kteří mají smlouvu s RBP jde jednoduše vyhledat v aplikaci my213 nebo na webu. Lékaře je možno vyhledat podle lokality, odbornosti nebo také podle názvu společnosti, pod kterou působí.

Nenašli jste, co jste hledali?
Ozvěte se nám!

840 213 213

Po–Pá: 7:30–15:00

ARSY line - tvorba webových stránek a eshopů