Vše o našem preventivním a bonusovém programu naleznete v sekci Pojištěnci.
Preventivní programy a bonusy
9 výsledků-
-
Podat žádost o příspěvek je možné buď na jedné z našich 38 poboček, nebo elektronicky přes aplikaci my213. Termín pro podání žádosti je od 1. 1. do 15. 12. kalendářního roku s dokladem o zaplacení (účtenkou nebo fakturou) do tří měsíců od vystavení dokladu. V případě očkování je možné žádat do tří měsíců od aplikace vakcíny a v případě různých výjezdů (tábory, školky a školy v přírodě, lyžařské výcviky) je možné žádat do tří měsíců od návratu.
-
Slučování bonusů znamená, že kterýkoliv pojištěnce RBP může převést svůj základní nevyčerpaný limit 1 000 Kč z preventivních programů na jiného pojištěnce RBP, a to na příspěvky, u kterých je toto slučování možné. Jsou to převody:
- z rodiče na dítě do 18 let (každý rodič může převést až 500 Kč),
- na očkování dítěte do 18 let a pojištěnce staršího 60 let (sloučit limit může až 9 dalších lidí a dosáhnout tak limitu až 10 000 Kč),
- na pojištěnce s celiakií (sloučit limit může až 9 dalších lidí a dosáhnout tak limitu až 10 000 Kč),
- na pojištěnce s nízkobílkovinnou dietou (sloučit limit může až 9 dalších lidí a dosáhnout tak limitu až 10 000 Kč),
- na pojištěnce s diabetem (sloučit limit mohou 2 dalších lidí a dosáhnout tak limitu až 3 000 Kč),
- na bonus Moje geny - plánované těhotenství pro ženy do 49 let a jejich partnery (sloučit limit mohou 2 dalších lidí a dosáhnout tak limitu až 7 000 Kč).
-
Jde to jednoduše přes mobil nebo počítač. Přihlásíte se do svého účtu my213 a podáte žádost k proplácení. Pokud nemáte do aplikace přístup, registrujete se zde.
Mobilní aplikaci my213 si snadno stáhnete z GooglePlay nebo AppStore.
Pokud nemáte možnost podat žádost přes my213, lze navštívit pobočku nebo poslat žádost a potřebné doklady poštou. Žádosti o příspěvky z balíčku "Uživatelé my213" lze podat pouze přes my213.
Prostřednictvím zpráv my213 nebo e-mailem žádosti nelze podávat.
-
Originál dokladu o úhradě nebo vyplněný formulář o absolvování pobytu či kurzu. Při podání žádosti za jinou plnoletou osobu se předkládá formulář 'Žádost o příspěvek podepsaný žádajícím pojištěncem'.
Některé aktivity vyžadují doložení dalších dokladů:
- příspěvek na očkování – očkovací průkaz,
- dárce krve – průkaz dárce krve,
- těhotné ženy – těhotenský průkaz a dále jiné průkazní doklady potřebné k vyřízení příspěvku.
Výjimkou je potvrzení diagnózy celiakie, kde se vyžaduje předložit tento podklad pouze u první podané žádosti.
V případě návštěvy pobočky je podání žádosti podmíněno předložením dokladu totožnosti a v případě zastupování také prokázání oprávněnosti jednat za jinou osobu např. rodný list dítěte, doklad o ustanovení opatrovníka apod. (pokud tak již nebylo učiněno v minulosti).
-
Obvyklá lhůta ověření a proplacení příspěvků z programu prevence a bonusů je do 30 dnů od podání žádosti. Doba je závislá na počtu podaných žádostí. Žádosti jsou zpracovány v pořadí podle data doručení.
-
Úhrada příspěvků je prováděna bezhotovostně. Platby mohou být zaslány pouze na běžný, spořící nebo podnikatelský účet pojištěnce kteréhokoliv z manželů nebo nezletilých dětí (respektive jejich rodičů). V žádném případě nemohou být zaslány na vkladní knížky, účty ke stavebnímu spoření, penzijnímu pojištění, životnímu pojištění nebo na účty vyžadující specifický symbol.
Vlastnictví bankovního účtu nemusí pojištěnec dokládat.
Bankovní spojení k převodu příspěvku může pojištěnec oznámit i písemně na tiskopise 'Žádost o realizaci úhrad bezhotovostním způsobem' při dodržení podmínek uvedených na tiskopise.
-
Uplatnění nároku na příspěvek je časově omezeno a podrobnosti jsou uvedeny na webu RBP v sekci "Zásady proplácení“ nebo u konkrétní nabídky.
V případě, že pojištěnec ve stanoveném termínu neuplatní příslušné doklady, nárok na příspěvek zaniká.
Z účetního dokladu musí být identifikovatelný poskytovatel nebo prodejce, tj. název společnosti, IČO, adresa, razítko a podpis (jsou-li údaje čitelně uvedeny v hlavičce dokladu, nemusí obsahovat razítko), uhrazenou částku, účel vystavení dokladu a datum vystavení. Měl by obsahovat identifikační údaje pojištěnce (v případě zastupování i oprávněné osoby), které mohou být dopsány i ručně. Doplnění identifikace žádajícího pojištěnce na dokladu z pokladny je vyžadováno ručně, neakceptujeme doplnění elektronické.
-
Pojištěnci RBP mohou čerpat roční příspěvek z preventivního programu do výše 1 000 Kč dle aktuální nabídky a zásad proplácení platných pro daný rok.
Aktivity označené jako bonusy lze čerpat nad limit preventivního programu.
Příspěvky nejsou určeny pro ty, kteří podepsali přihlášku k jiné zdravotní pojišťovně, jsou dlouhodobě v zahraničí a mají přerušené pojištění a pro držitele žlutého dočasného průkazu pojištěnce.
Přeregistrace
3 výsledky-
Přihlášku je možné podepsat vždy v období 1. 1. - 31. 3. s datem přestupu k 1. 7. a v období 1.7. - 30. 9. s datem přestupu k 1. 1. Změnu zdravotní pojišťovny je možné provést po 12 měsících setrvání u jedné zdravotní pojišťovny.
-
Nemusíte. Informaci o registraci automaticky odešleme vaší bývalé pojišťovně. Registraci provedete na všech kontaktních místech RBP nebo vyplníte online přihlášku.
-
Novorozence registrujeme po celý rok. Dítě je od narození automaticky pojištěno u stejné pojišťovny jako matka, a pokud matka pojištěná v ČR není, pojišťovna se určuje podle otce. Registraci je nutné provést do 8 dnů po vystavení rodného listu.
Kartičku pojištěnce (EHIC) zasíláme automaticky, rodiče o ni nemusí žádat. Pokud chcete dítěti změnit pojišťovnu, jde to hned v roce narození dítěte v běžných termínech: od 1. 1. do 31. 3. (změna od 1. 7.) nebo od 1. 7. do 30. 9. (změna od 1. 1. následujícího roku).
Obecné
6 výsledků-
Ano. Vše vyřídíte pohodlně přes naši aplikaci my213, která je ke stažení jako mobilní verze nebo na webu my213.cz. Můžete se s námi spojit i prostřednictvím videohovoru a vyřídit vše, stejně jako na kamenné pobočce, a to přes naši virtuální pobočku RBP. Jakékoliv dotazy nebo dokumenty můžete také zasílat na e-mail: rbp@rbp213.cz.
-
Navštivte jednu z našich 38 poboček. Seznam všech poboček najdete zde.
-
Ano. Pojištěnec má povinnost (u neplnoletých zákonný zástupce) oznámit zdravotní pojišťovně zahájení nebo ukončení studia, jeho přerušení nebo přestup na jinou školu. Dokladem je nejčastěji potvrzení o studiu nebo potvrzení studijního oddělení. Doklad můžete poslat přes e-mail na rbp@rpb213.cz, aplikaci my213 nebo podat osobně na kterékoli z 38 poboček.
-
Podle zákona může mít pojištěnec vždy pouze jeden platný průkaz pojištěnce, proto při vystavení nového průkazu zaniká platnost původního. Elektronickou verzi průkazu najdete v aplikaci my213, kde po registraci a připojení účtu dítěte ji budete mít kdykoliv k dispozici ve svém mobilu.
-
Pojištěnec má zákonem uloženou oznamovací povinnost. Pokud u vás dojde ke změně, která může ovlivnit vaše zdravotní pojištění (např. nástup do zaměstnání, ukončení studia apod.), je potřeba to nahlásit své zdravotní pojišťovně nejpozději do 8 dnů od okamžiku, kdy ke změně došlo. Změnu jména, příjmení, bydliště nebo rodného čísla stačí oznámit do 30 dnů.
-
Lékaře, kteří mají smlouvu s RBP jde jednoduše vyhledat v aplikaci my213 nebo na webu. Lékaře je možno vyhledat podle lokality, odbornosti nebo také podle názvu společnosti, pod kterou působí.
Nenašli jste, co jste hledali? Ozvěte se nám!
Po–Pá: 7:30–15:00