Vážení klienti,
k tomu, aby bylo možné Váš přehled elektronicky zpracovat je potřeba, aby byly přehledy podávány na předepsaném formuláři a podávány v předepsaném formátu a způsobem, který ZP umožní elektronické zpracování.
K elektronickému podání přehledu je možné využít:
- Portál zdravotních pojišťoven - po přihlášení je možné podat přehled, který se automaticky přenese do informačního systému zdravotní pojišťovny.
- Aplikace my213 - v sekci Pro plátce/podání přehledu OSVČ je možné podat přehled online. Je to nejjednodušší způsob podání, systém vyplní základní informace a po zadání daňového základu provede výpočet pojistného. Tato možnost bude dostupná od 18. 1. 2024.
- Předepsaný formulář Přehledu OSVČ - na našich webových stránkách najdete formulář, který obsahuje datovou vrstvu, která při správném podání dovede přenést data do informačního systému ZP. V případě, že použijete formulář, tak ho po vyplnění přenesete do formátu pdf a prostřednictvím Vaší DS odešlete do pojišťovny (v případě, že je přehled zasílán z cizí DS - např. účetní, je nutné doložit plnou moc).
Ani u jednoho výše uvedeného způsobu podání není vyžadován podpis, protože se identifikujete přihlášením.
V případě, že nemůžete využít ani jedné z forem elektronického podání je možné řádně vyplněný a podepsaný přehled na předepsaném formuláři předložit na některé z našich poboček nebo zaslat na adresu RBP, zdravotní pojišťovny.