800 213 213

Příspěvky pro zaměstnavatele a OSVČ na samotestování

II. Doplňkový pilíř (testování je hrazeno z Fondu prevence zdravotní pojišťovny)

Tento Pilíř je pouze doplňkový, v případě, že zaměstnavatel nemůže využít možností Hlavního pilíře. O úhradu je možné požádat pouze elektronicky přes aplikaci, která je společná pro všechny zdravotní pojišťovny. Více informací najdete níže.

Postup samotestování je zveřejněn na stránce Ministerstva průmyslu a obchodu: https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/informace-o-koronavirus/pruvodce-testovanim-ve-firmach--259808/

Seznam schválených samoodběrových testů:  https://www.mzcr.cz/seznam-antigennich-testu-pro-ktere-vydalo-mz-vyjimku/

Seznam subjektů, kterým může být příspěvek poskytnut: Otázky a odpovědi - Samotestování COVID (samotesty-covid.cz)

Úhrada: max. 60 Kč vč. DPH/test, max. 240 Kč vč. DPH za zaměstnance za měsíc

Četnost testování: jedenkrát za 7 dnů

Tabulka pro vedení evidence ke stažení: Seznam osob testovanych zamestnavatelem

Upozornění: vyúčtování bude probíhat jedenkrát měsíčně zpětně, nejdříve v dubnu 2021 za měsíc březen 2021. O úhradu je možné žádat pouze elektronicky.

Nejčastější otázky a odpovědi v souvislosti se samotestováním naleznete zde.

Zdravotní pojišťovny, včetně RBP, připravily preventivní program na podporu provádění samoodběrových testů COVID-19, ze kterého mohou zaměstnavatelé a podnikatelé čerpat příspěvky na nákup a provedení samoodběrových testů pro sebe a své zaměstnance.

Podávání žádosti o příspěvky je možné od 1. 4. 2021 výhradně formou online webového formuláře dostupného na www.samotesty-covid.cz Na této webové stránce najdete všechny detailní informace včetně uživatelské příručky a šablony pro hromadný výkaz provedených testů (ke stažení ve formátu PDF a XLSX). Jsou zde také zveřejněny odpovědi na nejčastější dotazy a odpovědi, které se týkají příspěvku na samotestování.

Aktivační (autorizační) kódy bude RBP, zdravotní pojišťovna posílat jen subjektům, které nemají datovou schránku. 

Distribuci aktivačních kódů provádíme na základě přijaté zprávy s žádostí o zaslání aktivačního kódu přes aplikaci my213. Ve zprávě uveďte Vaše IČO.

Pokud ještě nemáte účet v my213, můžete registraci a vytvoření účtu provést zde.

Informace o zpracování osobních údajů v souvislosti s čerpáním příspěvku z fondu prevence na podporu provádění samoodběrových testů COVID-19 jsou dostupné na zde.

Ukončení poskytování příspěvku pro zaměstnavatele a OSVČ na samotestování 

Vážení zaměstnavatelé a OSVČ, rádi bychom Vás informovali, že preventivní program na podporu provádění samoodběrových testů COVID-19 ze kterého mohli zaměstnavatelé a podnikatelé čerpat příspěvky na nákup a provedení samoodběrových testů pro sebe a své zaměstnance bude ukončen k 30.6.2021.

Přehled provedených testů za měsíc červen 2021 je možné podat přes stávající webovou aplikaci v průběhu měsíce července. Opravné dávky za měsíc červen lze uplatit nejpozději do konce měsíce srpna.

PÁTEK 5. 11. (9-12 h) na FB RBP

Téma týdne: PORAĎTE SE S LÉKÁRNÍKEM.

Přejít