Vážení klienti,
Vážení klienti,

v návaznosti na vládní usnesení přijala RBP, zdravotní pojišťovna několik opatření, mezi která patří úprava otevírací doby jednotlivých poboček. Pobočky s aktuální otevírací dobou pro veřejnost v pondělí a středu od 09.00 – 11.00 a 13.00 – 16.00 hodin se doplňují o další pobočky s otevírací dobou v úterý nebo ve čtvrtek od 09.00 - 11.30 a 13.00 – 15.30 hodin.
Před návštěvou vybrané pobočky si prosím ověřte aktuální úřední den a provozní dobu pro veřejnost.

Žádáme všechny klienty, aby maximálně omezili osobní návštěvy a využívali elektronický kontakt!

Žádosti o příspěvky z preventivních a bonusových programů můžete opět zasílat elektronicky pouze prostřednictvím e-mailu na rbp@rbp-zp.cz nebo datovou schránkou na edyadmh (netýká se vyúčtování náhrad cestovních nákladů soukromým vozidlem), a to do 28.02.2021.

Veškerá potvrzení a žádosti můžete zasílat i poštou.


DOZVĚDĚT SE VÍCE
213 RBP - zdravotní pojišťovna
800 213 213 Kontakt Infolinka s online přepisem pro osoby s postižením sluchu
  • CZ
  • EN
  • PL
  • Pojištěnci
  • Plátci
  • Poskytovatelé
  • O nás
  • e-RBP
213 RBP - zdravotní pojišťovna
  • Pojištění u RBP
    • Registrace pojištěnce
      • Online přihláška k RBP
      • Jak se registrovat k RBP
      • Zrušení přeregistrace
    • Práva a povinnosti pojištěnce
    • Průkaz pojištěnce
    • Online služby my213
      • Zásady ochrany soukromí
    • Vyhledání lékaře
    • Vaše dotazy
  • Příspěvky a bonusy
    • Preventivní a bonusový program
      • Děti a mládež do 18 let
      • Ženy od 19 do 59 let
      • Muži od 19 do 59 let
      • Pojištěnci od 60 let
      • Speciální bonusy
      • Dárci krve a kostní dřeně
    • Program 90
      • Bonus Zdraví 90
    • Premium 213
    • VideaRBP
    • Zásady proplácení
    • Formuláře ke stažení
  • Cestovní pojištění
    • Sjednat pojištění online
    • Rozsah pojištění
    • Denní pojištění
    • Roční pojištění
    • Asistenční služba
  • Telemedicína
    • Šance pro srdce
    • Lékař na telefonu
  • Pobyt v zahraničí
    • Pobyt v EU
    • Pobyty mimo EU
    • Průvodce péčí v EU
    • Formuláře ke stažení
    • Vaše dotazy
  • Zdravotní služby
    • Hrazené služby
    • Nehrazené služby
    • Poplatky a doplatky
    • Zdravotní informace
      • Neodkladná péče
      • Péče v zahraničí
      • Preventivní prohlídky
      • Závodní prevence
      • Lázeňská péče
      • Léčebná rehabilitace
      • Léčebny a ozdravovny
    • Zdravotní poradna
      • Očkování proti pásovému oparu
      • Stížnosti na péči
      • Přímé platby za péči
      • Očkování
      • Očkování proti HPV
      • Očkování proti TBC
      • Očkování proti klíšťové encefalitidě
    • Zdravotní ombudsman
  • Přihlásit se
  • Pojištěnci
    • Pojištění u RBP
      • Registrace pojištěnce
        • Online přihláška k RBP
        • Jak se registrovat k RBP
        • Zrušení přeregistrace
      • Práva a povinnosti pojištěnce
      • Průkaz pojištěnce
      • Online služby my213
        • Zásady ochrany soukromí
      • Vyhledání lékaře
      • Vaše dotazy
    • Příspěvky a bonusy
      • Preventivní a bonusový program
        • Děti a mládež do 18 let
        • Ženy od 19 do 59 let
        • Muži od 19 do 59 let
        • Pojištěnci od 60 let
        • Speciální bonusy
        • Dárci krve a kostní dřeně
      • Program 90
        • Bonus Zdraví 90
      • Premium 213
      • VideaRBP
      • Zásady proplácení
      • Formuláře ke stažení
    • Cestovní pojištění
      • Sjednat pojištění online
      • Rozsah pojištění
      • Denní pojištění
      • Roční pojištění
      • Asistenční služba
    • Telemedicína
      • Šance pro srdce
      • Lékař na telefonu
    • Pobyt v zahraničí
      • Pobyt v EU
      • Pobyty mimo EU
      • Průvodce péčí v EU
      • Formuláře ke stažení
      • Vaše dotazy
    • Zdravotní služby
      • Hrazené služby
      • Nehrazené služby
      • Poplatky a doplatky
      • Zdravotní informace
        • Neodkladná péče
        • Péče v zahraničí
        • Preventivní prohlídky
        • Závodní prevence
        • Lázeňská péče
        • Léčebná rehabilitace
        • Léčebny a ozdravovny
      • Zdravotní poradna
        • Očkování proti pásovému oparu
        • Stížnosti na péči
        • Přímé platby za péči
        • Očkování
        • Očkování proti HPV
        • Očkování proti TBC
        • Očkování proti klíšťové encefalitidě
      • Zdravotní ombudsman
  • Plátci
    • Zaměstnavatelé
      • Kontroly plátců
      • Vaše dotazy
    • OSVČ
      • Vyměřovací základy
      • Vaše dotazy
    • OBZP
      • Vaše dotazy
    • Čísla účtů
    • Formuláře ke stažení
      • Archív formulářů
    • Vaše dotazy
  • Poskytovatelé
    • Smluvní vztahy
      • Vzory typových smluv
      • Smlouvy s poskytovateli
    • Úhrada zdravotních služeb
      • Příjem dokladů
      • Pro nesmluvní PZS
    • Číselníky a tiskopisy
      • Číselníky SZP ČR
      • Číselníky VZP ČR
      • Tiskopisy
    • Praktické informace
      • Informace pro lůžková zařízení ke kódu OD 00795
      • Informace k očkování proti onemocnění COVID-19
      • Antigenní celoplošné testování antigenními testy
      • Antigenní testování v ordinacích PLD, PLDD
      • Antigenní testování u nesmluvních PZS PSS
      • Informované souhlasy u dialyzovaných pacientů
      • Metodiky a dohody se segmenty
      • Jak elektronicky podepisovat
    • Portál ZP
      • K čemu slouží Portál ZP?
      • Příloha č.2
      • Vstup do aplikace
      • HELPline
  • O nás
    • Management a orgány RBP
      • Management RBP
      • Správní rada
      • Dozorčí rada
      • Rozhodčí orgán
      • Výbor pro audit
      • Organizační struktura
    • Volby 2021
    • Legislativa
      • Životní situace
      • Povinný subjekt RBP
      • Provozní podmínky
    • Důležité
      • Úřední deska
      • Veřejné zakázky RBP
      • Výroční zpráva
      • Zdravotně pojistný plán
      • Magazín
      • Naše videa
    • Pro média
      • Tiskové zprávy
      • Logo ke stažení
      • Bezbariérový web RBP
    • Historie
    • Kariéra
  • e-RBP
  • Přihlásit se do my213
    • CZ
    • EN
    • PL
800 213 213
  • Úvod
  • Aktuality
  • Informace ke způsobu vykazovaní distanční komunikace mezi poskytovatelem a…

Informace ke způsobu vykazovaní distanční komunikace mezi poskytovatelem a pojištěncem 9. října 2020

V návaznosti na zkušenosti s distanční medicínou během jarního období epidemie onemocnění Covid19 je RBP, zdravotní pojišťovna i v současnosti připravena hradit zdravotní služby poskytnuté formou distančního kontaktu mezi poskytovatelem zdravotních služeb a pojištěncem. Konkrétně se jedná o následující možnosti:

1) Výkon 09957 telemedicína – videokonzultace vzdáleným přístupem

Popis výkonu:

  • Jedná se o výkon videokonzultace pacienta s ošetřujícím lékařem, klinickým psychologem nebo klinickým logopedem vzdáleným přístupem.
  • Videokonzultaci může iniciovat jak pacient, tak lékař, klinický psycholog nebo klinický logoped.
  • Výkon lze využít v rámci dispenzární péče o pacienta nebo v případě změny zdravotního stavu pacienta nebo potřeby jeho sledování, kontroly či léčebné rady, pokud není nutná nebo možná osobní návštěva ze závažných důvodů.
  • Výkon nelze užít v případě preventivní prohlídky.
  • Výkon nenahrazuje telefonickou konzultaci a jeho předmětem není objednání na vyšetření, oznámení výsledku vyšetření apod.

Podmínky:

  • Podmínkou úhrady výkonu je fyzická přítomnost lékaře, klinického psychologa nebo klinického logopeda ve zdravotnickém zařízení při jeho provádění, ve zdravotnické dokumentaci založené nebo zaznamenané čestné prohlášení pacienta/jeho zákonného zástupce o vlastnictví technického vybavení pro vedení videohovoru, včetně podepsaného informovaného souhlasu s možností distančního kontaktu pacienta s lékařem, klinickým psychologem nebo klinickým logopedem a dále vzájemné odsouhlasení podmínek pro technické zabezpečení provádění výkonu a ochrany osobních údajů spolu s pacientem.

Pravidla pro vykazování výkonu:

U všeobecných praktických lékařů a praktických lékařů pro děti a dorost:

  • Výkon se neřadí mezi kapitační výkony, ale lze jej provádět jen u registrovaných pacientů.
  • Výkon nelze v případě zástupů provádět a vykazovat jako první vyšetření/kontakt v rámci nepravidelné péče.
  • S výkonem nelze vykazovat signální výkon pro klinický kontakt 01543.

U ambulantních specialistů, klinických psychologů a klinických logopedů:

  • Výkon se vykazuje místo výkonu klinického vyšetření příslušné odbornosti, který by byl vykázán v případě prezenčního způsobu klinického vyšetření, a to pouze u pacientů, kteří jsou již v dispenzární péči daného poskytovatele nebo u kterých již proběhlo první prezenční klinické vyšetření.
  • S výkonem nelze vykazovat signální výkon pro klinický kontakt 09543 a u registrujících gynekologů 01543.

V zápisu ve zdravotnické dokumentaci pacienta je vždy nutné uvést důvod upřednostnění videokonzultace vzdáleným přístupem místo osobní návštěvy, její obsah a výsledek, uložit její obrazovou dokumentaci, event. slovní přepis hovoru, a uvést přesný čas spojení – tj. zaznamenat do zdravotnické dokumentace pacienta čas začátku a konce videokonzultace.

Pozn.: Forma naplnění požadavku na uložení obrazové dokumentace je ponechána na úvaze poskytovatele, když minimální předpoklad naplnění tohoto požadavku představuje archivace snímku obrazovky probíhající videokonzultace, jednoznačně zachycující datum a přesný čas pořízení snímku a identifikaci uživatelských účtů obou stran.

Definice výkonu:

Čím výkon začíná:

Ověřením totožnosti pacienta, zaznamenáním časového údaje o začátku videokonzultace, sdělením důvodu kontaktu a zdůvodněním upřednostnění videokonzultace vzdáleným přístupem před osobní návštěvou.

Obsah a rozsah výkonu:

Zjištění subjektivního stavu pacienta a cílené anamnézy. Vyhodnocení všech relevantních informací. Vysvětlení léčebných a diagnostických opatření a navržených postupů. Formulace diagnosticko-terapeutického závěru. Poskytnutí odborné rady. Vystavení potřebných receptů, poukazů, žádanek, formulářů na pracovní neschopnost či ošetřování člena rodiny, vypsání povinných hlášení. Určení data příští návštěvy, popř. další eventuální videokonzultace vzdáleným přístupem. Pořízení obrazové dokumentace proběhlé videokonzultace.

Čím výkon končí:

Zápisem do zdravotnické dokumentace pacienta s uvedením důvodu upřednostnění videokonzultace vzdáleným přístupem před osobní návštěvou, zaznamenáním obsahu a výsledku videokonzultace, záznamem přesného času začátku a ukončení videokonzultace a uložením obrazové dokumentace, event. slovního přepisu proběhlé videokonzultace, do zdravotnické dokumentace.

Nositel výkonu:

  • L3 (lékař se specializovanou způsobilostí) – čas nositele = 15 min
  • K2 (klinický psycholog, klinický logoped) – čas nositele = 15 min

Přímo spotřebovaný materiál – PMAT: 0

Přímo spotřebované léčivé přípravy – PLP: 0

Přístroje:

  • PC, včetně příslušenství umožňující videokonzultaci

ZUM: ne

ZULP: ne

Body:

  • přímé 128
  • režijní 48
  • celkem 176


2) Výkon 01300 (VZP) – distanční konzultace zdravotního stavu praktickým lékařem

Určen výhradně pro praktické lékaře (pro dospělé i děti)

Podmínkou je, že:

  • se jedná o pojištěnce RBP registrovaného u daného poskytovatele zdravotních služeb
  • se jedná o konzultaci u pojištěnců, kteří se nemohou dostavit fyzicky do ordinace praktického lékaře o z důvodu respiračního infektu bez alarmujících příznaků a negativní epidemiologické anamnézy, kdy z epidemiologických důvodů není vhodná návštěva lékaře o z důvodu nařízené izolace či karantény pro onemocnění COVID-19
  • výkon je určen pro případy změny zdravotního stavu (akutní onemocnění, exacerbace chronické nemoci, potřeby sledování a kontroly zdravotního stavu, pro dispenzární péči, sledování zdravotního stavu v průběhu izolace či karantény
  • v rámci výkonu může být současně realizována preskripce léčivých přípravků a zdravotnických prostředků
  • výkon 01300 (VZP) nenahrazuje výkon 09513 –Telefonická konzultace ošetřujícího lékaře pacientem
  • výkon není určen pro objednání na vyšetření, oznámení výsledku vyšetření apod.
  • bude respektováno OF 1x/1pojištěnec/1 den, 6x/1 pojištěnec/čtvrtletí
  • ve zdravotnické dokumentaci bude řádný záznam, obsah komunikace

Pravidla pro vykazování výkonu

  • výkon se vykazuje mimo KKVP
  • k výkonu nelze vykázat
    • výkon 09513 –telefonická konzultace ošetřujícího lékaře pacientem
    • výkon 01543 (VZP) – Epizoda péče/kontakt v souvislosti s klinickým vyšetřením v ordinaci lékaře primární péče
    • výkon 09557 –TELEMEDICÍNA-Videokonzultace vzdáleným přístupem
  • v případě realizace pouhé preskripce se výkon nevykazuje. RBP bude výkon 01300 bez nasmlouvání akceptovat u odb. 001 a 002 dle popsaných pravidel od 1.9.2020 do 31.12.2020

3) Distanční komunikace pro ambulantní psychiatry a klinické psychology

V návaznosti na vyhlášení nouzového stavu v ČR, v zájmu zajistit krizovou intervenci v nezbytných případech, umožňuje RBP od 5.10.2020 do odvolání vykazovat v odůvodněných případech u jednoho pojištěnce výkon 35050 – telefonická konzultace psychiatra nebo klinického psychologa v péči o jeho pacienta v počtu až 3x/1 den, bez nutnosti žádat o změnu OF revizního lékaře

Podmínkou je, že

  • ve zdravotní dokumentaci bude řádný záznam, obsah komunikace, telefonní číslo pojištěnce
  • jde o pacienty, kteří se do ordinace z důvodu aktuální situace nemohou dostavit (akutní respirační onemocnění, izolace, karanténa, apod.), nebo jim to neumožňuje aktuální zdravotní stav, jedná se např. o osoby starší, polymorbidní, imunosuprimované, atd.
  • výkon nelze kombinovat v týž den s výkonem 09513 – Telefonická konzultace ošetřujícího lékaře s pacientem
  • k výkonu se nevykazuje signální výkon 09543 – Signální výkon klinického vyšetření
  • k výkonu nelze v týž den vykázat žádné jiné zdravotní výkony daných odborností
  • výkon neslouží k objednání pacienta k vyšetření

4) Distanční komunikace pro adiktology

V návaznosti na vyhlášení nouzového stavu v ČR, v zájmu zajistit intervenci, kontrolu a edukaci  pacienta v nezbytných případech, umožňuje RBP od 5.10.2020 do odvolání vykazovat v odůvodněných případech výkon 38023 – minimální kontakt adiktologa s pacientem i v případě telefonické konzultace

Podmínkou je, že

  • ve zdravotnické dokumentaci bude řádný záznam, obsah komunikace, telefonní číslo pojištěnce
  • půjde o pacienty, kteří se do ordinace z důvodu epidemiologické situace nemohou dostavit (akutní respirační onemocnění, izolace, karanténa), nebo jim to neumožňuje aktuální zdravotní stav
  • nejde o první kontakt - výkon je určen pro telefonickou komunikaci adiktologa s pacientem, kterého má již ve své péči
  • výkon je prováděn na základě předchozí indikace lékaře se specializovanou způsobilosti v oboru psychiatrie nebo v oboru dětská a dorostová psychiatrie nebo lékaře se zvláštní způsobilostí v oboru návykové nemoci
  • výkon nelze kombinovat v týž den s výkonem 09513 – Telefonická konzultace ošetřujícího lékaře s pacientem
  • k výkonu nelze v týž den vykázat žádné jiné zdravotní výkony dané odbornosti
  • výkon neslouží k objednání pacienta k vyšetření
  • bude respektováno nastavené OF dle platného SZV - 2x/1 pojištěnec/1 den, 12x/1 pojištěnec/1 čtvrtletí
Všechny Aktuality Další článek Zdravotně pojistný plán RBP pro rok 2020 Zdravotně pojistný plán RBP pro rok 2020

Kontakty

800 213 213

E-mail: rbp@rbp-zp.cz
Kód pojištovny: 213

Kontakty a pobočky

Užitečné

  • Kontakty
  • Kontakt pro média
  • Ředitelství
  • Pobočky

RBP

  • O nás
  • Aktuality
  • Kariéra
  • Novinky e-mailem

Podmínky

  • Ochrana osobních údajů GDPR
  • Prohlášení o přístupnosti
  • Mapa stránky

Vyzkoušejte aplikaci

Vyzkoušejte naši aplikaci v App Store
Vyzkoušejte naši aplikaci v Google Play
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
213 RBP - zdravotní pojišťovna
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Vyzkoušejte naši aplikaci v App Store Vyzkoušejte naši aplikaci v Google Play

Created by people in ARSY line.

PÁTEK 22.1. (9-12 h) na FB a IG RBP

Téma týdne: Očkování proti nemoci Covid-19. Online chat s MUDr. Ševčíkovou (očkovací centrum Avenier a.s.)

Přejít Přejít
Bonusy pro každého 20211

Často hledáte

Pobočky Preventivní a bonusový program Čísla účtů Formuláře
Upozornění